My Life As Chemist






Kehidupan sebagai Chemist ni banyak cabaran. Chemist banyak jenis ada bukan semua kerja dia sama je. Macam aku ni analytical Chemist so division aku analytical lab la. Chemist macam lain2 kerja diorang macam paperwork or documentary (Bosun la chemist mcm tu ) hehe. Kerja aku banyak menggunakan instrument dan analytical part mcm titration, Gravimetric and so on. Dulu terpengaruh CSI dlm AXN so berminat la nak berbakti kepada negara dan selamatkan orang tak bersalah. Tapi last2 dapat bidang chemist bawah alam sekitar nak tengok2 standard environmental dari DOE ( Department Of Environmental) okay gak la sebab chemist bidang aku ni terpaksa check air2 diorang lepas ke alam sekitar lepas ke x. If xlepas diorang kena saman dari DOE. Kilang2 diorang ni pandai je buat macam2 tp suka2 je lepas macam2 bahan kimia dalam air sungai so kerja aku membanteras diorang2 ni supaya tidak memusnakan bumi yang aku sayangi ni.


Walaupun xsama macam CSI tapi tetap buat aku happy kerja sini



0 comments:

Post a Comment