Dari Astronomi ke Chemist

assalamualaikum,



Semenjak kecil lagi aku tak menyimpan cita2 sebagai chemist a.k.a Ahli Kimia (Bunyi macam jangal). Sebenarnya dari kecil lagi aku amat meminati alam semesta atau angkasa la senang cerita. Kecil2 lagi zaman sekolah rendah aku ni minat membaca buku2 alam semesta dan planet2. Semua tentang alam angkasa aku tahu zaman tu (Buku2 sekolah malas baca time tu). So cita2 aku dari kecil memang nak jadi sainstis atau astronomi tapi kecundang disebabkan aku malas belajar time sekolah rendah dulu  tapi sehingga aku dapat masuk kelas sains tulen aku menyimpan lagi cita2 dan belajar rajin2. Subjek FIZIK la aku paling power sekali diikuti kimia dan biologi. Yang paling aku xsuka add math tp math modern aku still power lagi dapat A gitu tapi add math asyik2 C je. Setelah habis SPM aku dapat result yang okay la sebab subjek FIZIK, KIMIA, BIOLOGY, MATH dpt top kecuali ADD MATH aku dapat B je. Setelah aku dapat MATRICULATION di melaka aku cuba kejar cita2 aku tapi malangnya rezeki di sana xdapat dan aku telah melajutkan degree aku di major analytical chemistry disebabkan terpengaruh dengan CSI. Dan kerja aku memang nak berbakti kepada negara tapi at least kerja aku ni memantau persekitaran alam juga. So from astronomi i became chemist. Syukur alhamdulillah.


Xreti nak bergambar (NON-PHOTOGENIC)

0 comments:

Post a Comment